Obcinanie godzin dydaktycznych | eduedu | e-blogi.pl
eduedu
Obcinanie godzin dydaktycznych 2015-04-24

 


Szkolnictwo zmienia się na modłę zmian, jakie przechodzą wszystkie firmy przechodząc z gospodarki centralnie sterowanej na wolnorynkową - otwierają się na klienta, który staje się dla nich źródłem zysku. Dla uniwersytetu każdy kolejny student wiąże się z pieniędzmi spływającymi z ministerstwa. Tylko w obecnych czasach koszty funkcjonowania uczelni wciąż rosną, a pieniądze z Ministerstwa są takie same.

Spada jakość kształcenia

To wszystko wpływa bezpośrednio na spadek jakości kształcenia. Studentów jest coraz więcej, nauczycieli akademickich jednak nie przybywa. Obcinane są godziny dydaktyczne i część przedmiotów robi się tylko tak, aby zrobić. Studentom doradza się poszukiwania doświadczenia, pracowania, zamiast spędzania czasu na wykładach, które nudzą samych prowadzących. I jaki to ma sens? Ja nie widzę żadnego.

Konieczne jest przeprowadzenie gruntownych zmian, bo jeśli uczelnia w każdym studencie będzie wypatrywała tylko zysku, to jakość kształcenia może się nigdy nie poprawić. Nie wszystkie schematy z gospodarki wolnorynkowej da się przenieść na grunt szkolnictwa.



Dodaj komentarz


e-blogi.pl
  e-blogi.pl  [Załóż blog!] rssSubskrybuj blogi
[Zamknij reklamy]